JAWA kývačka

Specializuji se na opravy, kompletní renovace a údržbu dynam, zapalování, na motorkách Jawa kývačky. Tato velmi důležitá část motocyklu bývá často hrubě zanedbávána a neudržována. Velmi často po hrubém amatérském zásahu ,kdy byly rozladěny všechny elektrické parametry a základní mechanické nastavení, které bez dílenského vybavení není možno v domácích podmínkách opětovně přesně nastavit. Velmi důležité je obzvlášť nastavení maximálního napětí a tzv. přechod mezi prvním a druhým regulačním stupněm. Toto a další parametry nastavuji na speciálním zařízení, takzvaném "zkušebním stavu". Toto zařízení sestává z elektromotoru ,který má možnost plynulé změny otáček od nuly do sta procent, dále z měřící soustavy která měří napětí na vývodech 61 a 51 a dále proudy celkové z dynama a skutečný nabíjecí proud do akumulátoru. Důležité elektrické veličiny jsou měřeny na přesných laboratorních měřících přístrojích PHILIPS. Zařízení má proměnné zatěžovací rezistory které jsou libovolně připojitelné aby byly simulovány skutečné elektrické podmínky jako na jedoucím motocyklu. Na tomto zkušebním stavu tedy Vaše relé na dynamu nastavím naprosto přesně v celém rozsahu otáček, tedy od volnoběhu tzn. 1200 otáček až po maximum tedy 4750 otáček. Neméně důležité je nastavení spínacího napětí, což je okamžik kdy relé připojí akumulátor s výstupem dynama a začne se proud pro motocykl odebírat z dynama a baterie se začne dobíjet.Při renovaci dbáme na maximální kvalitu, preciznost a pečlivost .V maximální míře se snažíme zachovávat originální díly. Každý jednotlivý celek je co nejvíce rozebrán, vyčištěn a opraven. Jednotlivé pružné díly relé jsou překontrolovány a opětovně nastaveny mechanické parametry přítlaků.Výsledkem je plně funkční dynamo, které Vás na silnici hned tak nezklame. Je pouze na Vás jestli zvolíte do Vaší motorky moderní elektronické relé , které do veterána nepatří, nebo dáte přednost spolehlivému mechanickému relé, které Vám bude sloužit dalších 50 let. Po našem nastavení tedy dostáváte do rukou precizně seřízený díl, který plní bezvadně svou funkci a Vy máte v motocyklu originální spolehlivé dynamo - staré dobré české vibrační mechanické relé.

Údržba a doporučení

Vibrační relé umístěné na statoru dynama, zapalování, je spolehlivé zařízení ,ovšem vyžaduje občasnou údržbu. Občas  doporučujeme celé dynamo demontovat z motorky, očistit opatrně od všech nečistot, zběžně překontrolovat mechanický stav. Poté jemným smirkem velmi opatrně a mírně očistit všechny stříbrné kontakty. Následně prostříkat elektrické kontakty přípravkem  na elektrické kontakty ve spreji např. KONTOX apod. Osušte hadříkem a dynamo zvenčí nakonzervujte konzervačním olejem ve spreji např. WD40. Při zpětné montáži dotahujte dynamo opatrně a s citem pomocí šroubů, velmi často je čelo dynama pokroucené od silného dotažení. I ta nejmenší pravidelná údržba se Vám odmění dlouhou životností a bezproblémovým chodem . Velmi důležité upozornění – nikdy se nesnažte o nějaké nastavení regulačními prvky. Nastavovací šrouby jsou velmi citlivé na sebemenší zásah a rozladěním jednoho parametru se automaticky rozladí další parametr. Bez zkušebního stavu a poměrně velkých zkušeností je nemožné korektně relé seřídit. Veškeré snahy o nastavení na běžícím motocyklu je pouhý pokus, který se podaří velmi nepřesně. Regulátor sice vykazuje známky jakéhosi nastavení, ale skutečné seriozní seřízení to není. Vždy vyžadujte po prodejci nebo renovátorovi Vašeho dynama informaci o způsobu nastavování relé, které musí být seřízeno na skutečném elektrickém plynulém zkušebním stavu. Jakékoliv jiné nastavovací "pomůcky" jsou nespolehlivé a velmi nestabilní, relé může zakmitávat, čehož si nemusíte všimnout, velmi rychle se potom opotřebovávají stříbrné kontakty, atd. atd. Nepřetěžujte dynamo zbytečně velkým proudovým odběrem. Doporučuji instalujte do hlavního světlometu žárovku max. 25W, což je doporučená hodnota v návodu.Dále pohlídejte ,aby stírací filc byl vždy řádně namazán kvalitním mazivem a netlačil příliš silně na vačku, dochází potom k rychlému opotřebení filcu. Všechny dynama jsou nabuzena na ukostření baterie + pól na kostru, v případě ,že nabudíme na – pól na kostru ,tak najdete samolepku na kostře dynama s označením – pól. Je nutno podotknout ,že záruka se nevztahuje na rozladěné a neodborně namontované dynamo. Mnoho bezstarostných kilometrů s Vašim renovovaným dynamem přeje servis  DYNAMAZAHRADNICEK

Popis prací na Vašem dynamu, zapalování

Cena za renovaci Vašeho dynama

Typ dynama Cena
JAWA kývačka 1. válec 4260 Kč
JAWA kývačka 2. válec 4410 Kč
Renovace Vašeho rotoru 650 Kč
Vačka - nová 240 Kč
Poštovné dobírkou 195 Kč

Potřebujete zachránit důležitý díl vašeho veterána?

Váš veterán potřebuje vyladit mouchy, ale nevíte si s ním sami rady?
Svěřte nám jej do odborné péče. Postaráme se o něj za vás.
Zavolat +420 602 584 910
Napsat zprávu

Ukázky a ceny renovací dynam motocyklových veteránů

Podívejte se na průběh i finální výsledky renovací dynam a magnet veteránů nejrůznějších značek a modelů. V detailech článků se dozvíte také orientační cenu konkrétních oprav.